۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱

ابراهیمی اعلام کرد:

مشارکت سیاسی لازمه تحقق حماسه سیاسی است

مشارکت سیاسی لازمه تحقق حماسه سیاسی است

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد انتخابات مازندران، مشارکت سیاسی را لازمه تحقق حماسه سیاسی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ابراهیمی ظهر یکشنبه در همایش مسئولان حراست فرمانداریها، شهرداریها و بخشداریهای مازندران، ر هبري ديني را از رهبري سياسي در مكتب تشيع، تفكيك ناپذير دانست و  افزود: در سال هاي گذشته خيلي تلاش شد تا بين رهبري ديني و سياسي جدايي افكنده شود اما موفقيتي حاصل نشد چرا كه در مكتب تشيع اين دو لازم و ملزم يكدیگر هستند.

وي افزايش آگاهي مردم و نقش آنها در تصميم گيري ها را از مباني مشاركت سياسي اعلام كرد و بيان داشت: جلوگيري از سلطه گروهي و انحصار طلب، ايجاد اعتماد عمومي، فقرزدايي و استفاده از رسانه هاي جمعي از جمله راه هاي مشاركت سياسي است.

ابراهیمی با اشاره به نامگذاري سالجاري به حماسه سياسي حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: بدون شك اين نامگذاري ها جنبه تشريفاتي و تبليغاتي ندارد و نام هرسال زنجير وار به هم مرتبط است به گونه اي كه نياز استراتژيك يك ساله را مشخص مي كند.

وی گسترش مشاركت سياسي را لازمه تحقق حماسه سياسي اعلام كرد و گفت: مشاركت سياسي يعني شركت در امور همراه با تعهد و مسئوليت اجتماعي و يقينا حماسه سياسي در گرو كار و برنامه جهادي محقق خواهد شد.

ابراهيمي با اشاره به اينكه انسان اشرف مخلوقات و موجودي مدني است، تصريح كرد: انسان اهل خرد و هدف دار و موجودي مدني الطبع است و منافع عمومي و مشترك المنافع انسانها، عامل مشاركت محسوب مي شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با تاكيد بر اينكه اصل حاكميت عمومي براي هدفمندي است و اين اصل ايجاب مي كند در سرنوشت خود دخالت كنيم، افزود: يكي از مولفه هاي نظام ديني پذيرفتن اصل مشاركت است و مسئوليت شرعي نيز ايجاب مي كند كه مشاركت سياسي خود را گسترش دهيم.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 24 خرداد 92 برگزار می شود.

کد خبر 2058263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha